På icabanken.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag förstår

Frågor och svar

Förenklad inloggning tas bort

Varför tar ni bort den förenklade inloggningen?

Svar:

För att följa kraven för säker inloggning från Datainspektionen som alla banker måste följa, kommer vi att ta bort den förenklade inloggningen för både din och vår säkerhet. Vi rekommenderar dig därför att istället skaffa Mobilt BankID eller aktivera Mobildosan, där du kan välja din personliga säkerhetskod.

Har du redan ett Mobilt BankID från annan bank går det även bra att använda det.

› Läs mer om Mobilt BankID

› Läs mer om Mobildosan

När kommer den förenklade inloggningen att plockas bort?

Svar:

Möjligheten att logga in med det fyrsiffriga lösenordet i appen är sedan november 2015 borttagen och i början på oktober 2016 togs även förenklad inloggning bort på icabanken.se.

Vi rekommenderar dig att logga in med Mobilt BankID från ICA Banken eller någon annan bank.

› Skaffa Mobilt BankID

Tänk på att

Du kommer fortsatt att kunna använda ditt fyrsiffriga lösenord när du loggar in med Kortdosan, ringer till ICA Bankens Kundservice, loggar in på ica.se eller i ICA handla appen.

Hur ska jag logga in nu?

Svar:

Du kan välja att logga in med Mobilt BankID, Mobildosan eller med kort och dosa. Om du inte har Mobilt BankID eller aktiverat Mobildosan kan du göra det direkt i appen under Inställningar i menyn.

› Så fungerar Mobilt BankID

› Så fungerar Mobildosan

Hur ska jag som är under 16 år logga in?

Svar:

Du som är under 16 år kan använda Mobildosan som inloggningsmetod. För att aktivera Mobildosan behöver du en säkerhetsdosa, ta hjälp av din förälder eller någon i din närhet som har en säkerhetsdosa eller kontakta Kundservice. Har du ett Mobilt BankID från annan bank går det även bra att använda det.

› Läs mer om Mobildosan