Tips från kundservice

Vanliga frågor, tips från Kundservice

Vanliga frågor, tips från Kundservice

Just nu är det hårt tryck på vår kundservice. Vi har lyssnat lite med våra medarbetare på kundservice vilka frågor många ringer och ber om hjälp om, men där de egentligen kunnat lösa ärendet själv. Ta en titt på detta, så kanske du slipper ringa för att lösa ditt ärende?

Spärra kort

Många ringer in för att spärra sitt bankkort när de tappat det eller fått det stulet.

Det går ännu snabbare att spärra ditt kort själv här och nu på internetbanken eller i appen under hantera kort som du hittar i menyn högst upp till höger när du loggat in i appen.

Bra att tänka på när du spärrar ditt kort

Glöm inte att svara på frågan om du vill ha ett ersättningskort efter att du spärrat ditt gamla. Om du väljer det, så får du ett nytt bankkort inom 2-3 bankdagar.

Aktivera kort

Alla nya bankkort och kreditkort behöver aktiveras innan de går att använda. Detta gör du lätt som en plätt genom att logga in appen eller aktivera det nu direkt på internetbanken.

Beställa nytt kort

Om du behöver beställa ett nytt bankkort eller kreditkort för att det gamla blivit slitet eller slutat fungera.

Så gör du för att beställa nytt bankkort eller kreditkort
Så beställer du ett nytt rosa ICA-kort

Jag kan inte logga in

Dessa kan INTE logga in hos ICA Banken:

  • Du har ett rosa ICA-kort, dvs ett kort du bara drar för bonus eller ett som du även kan betala med på ICA. Du sköter dina ärenden på ICA.se eller i ICAs app.
  • Du har en eller flera försäkringar hos ICA Försäkring, men inga andra bankrelaterade produkter hos ICA Banken. Kontakta ICA Försäkrings kundservice på telefon om du vill prata om dina försäkringar.
  • Du har ett bolån genom ICA Banken och inga andra bankrelaterade produkter hos oss. Kontakta ICA Bankens kundservice på telefon om du har frågor om ditt bolån.

Alla som har något av ICA Bankens bankkort eller kreditkort kan logga in på ICA Bankens internetbank eller app.

Pågående ärende

Om du har ett pågående ärende med ett avtal, en ansökan, beställning av ett registerutdrag och inte kan logga in på internetbanken eller appen?

Gå till sidan Pågående ärenden och identifiera dig med ditt Mobila BankID.

Våra digitala tjänster

Om du vill veta mer hur du ansöker eller hanterar våra vanligaste digitala tjänster, så hittar du mer info här:

Mobilt BankID
Swish
Digital brevlåda från Kivra

Frågor och svar

Alla våra frågor och svar hittar du här.