Jag behöver göra en kortreklamation, hur gör jag?

Om du har blivit av med ditt bankkort, eller om någon obehörig har använt kortet ska du genast spärra det.

Spärra kort

Reklamera obehöriga transakationer

Skulle du bli debiterad obehöriga transaktioner kan du reklamera dem digitalt via ICA Bankens app. Du kan även reklamera dessa genom att fylla i och skicka in en reklamationsblankett. Reklamationer kan även göras på ej erhållna pengar vid uttagsautomaten, vid dubbeldebiteringar eller om du inte får varor som du har köpt på kortet.

Reklamationerna gäller bara för köp som har dragits från kontot, inte för reservationer. Därför ber vi er invänta eventuell debitering innan ni reklamerar transaktionen.

Reklamera digitalt i vår app

Om du vill göra reklamationen digitalt, kan du idag bara göra det i ICA Bankens app. Logga in i appen och gå till Hantera kort som du hittar i menyn högst upp till höger när du loggat in. Starta sedan reklamationen genom att klicka på Reklamera kortköp.

Reklamera via blankett

Reklamationsblankett för obehöriga transaktioner (pdf)

Fyll i alla uppgifter utom datum och underskrift i din dator. Skriv sedan ut dokumentet, och signera med datum och underskrift för hand. Skicka in blanketten till:

ICA Banken
Reklamationer
504 82 BORÅS