Jag behöver göra en kortreklamation, hur gör jag?

Om du har blivit av med ditt bankkort eller ser obehöriga köp ska du genast spärra kortet för att förhindra ytterligare köp.

Spärra kort

Reklamation av korttransakationer

Om du har blivit debiterad obehöriga köp kan du göra en reklamation till ICA Banken digitalt via ICA Bankens app. Reklamationer kan även göras i ärenden som avser ej erhållna kontanter i uttagsautomat, prenumerationer, dubbeldebiteringar eller i de fall där du inte mottagit vara/tjänst som du har köpt med kortet.

Observera att reklamationerna enbart kan genomföras för köp som har bokförts på bankkontot. 

Reklamera transaktionerna digitalt i vår app smidigt 

  1. Logga in i ICA Bankens app
  2. Klicka på Konton & kort i menyn i appen övre del
  3. Klicka på bilden på ditt kort
  4. Klicka därefter på Reklamera kortköp för att påbörja reklamationen
  5. Välj de köp som ska reklameras och fortsätt
  6. Välj orsak till reklamation (finns alternativ att välja mellan)
  7. Välj vilket alternativ som beskriver händelsen bäst
  8. Beskriv händelsen i fritextfältet
  9. Godkänn villkoren och signera reklamationen
  10. Klart!

ICA Banken kommer att kontakta dig om ärendet behöver kompletteras eller när det är klart.    

Om du inte har tillgång till Mobilt BankID eller personlig dosa är det möjligt att inkomma med en reklamation via pappersblankett. Du behöver då manuellt fylla i alla uppgifter och signera blanketten med datum samt underskrift för hand.

Reklamationsblankett för obehöriga transaktioner (pdf)

Skicka in blanketten till: 

ICA Banken 
Reklamationer 
504 82 BORÅS