Mitt autogiro kunde inte dras - görs fler försök?
Om ett belopp inte kunde dras via autogiro på grund av otillräcklig täckning på kontot, görs vanligtvis omförsök. Antalet omförsök vid autogirodragning bestäms av företaget (betalningsmottagaren) som drar pengarna. För att få exakt information om antalet omförsök behöver du kontakta företaget som autogiromedgivandet är tecknat mot.
Max antal omförsök:
- Max antal omförsök som kan göras är tre.
Om max antal försök har utförts:
- Fakturan behöver vanligtvis betalas in som en vanlig räkningsbetalning.
För räkningar från andra företag:
- Kontakta företagets kundservice eller använd deras inloggningsmiljöer för att få fram inbetalningsuppgifterna.
För inbetalning till ICA Banken:
- Om det gäller inbetalning för Privatlån eller kreditkortsfakturan hos ICA Banken, hittar du inbetalningsavin på internetbanken via menyn "Dokument" -> "Lån" eller "Konton".