Hur ändrar jag en kommande betalning?

För att ändra en kommande eller schemalagd betalning eller överföring, följ stegen nedan:

Internetbanken

  1. Logga in på internetbanken.
  2. Klicka på Kontohändelser i menyn.
  3. Välj Kommande händelser i menyn.
  4. I listan med kommande händelser hittar du dina kommande betalningar eller överföringar.
    • Om du använder en dator, klicka på pennan för att ändra det kommande uppdraget.
    • Om du surfar via en mobil, klicka på + vid överföringen/betalningen för att visa mer information. Klicka sedan på knappen ändra.
  5. Vid ändring, klicka på spara för att genomföra ändringen.

Appen

  1. Logga in i appen.
  2. Klicka på Kommande händelser som du hittar ovanför dina egna konton.
  3. Klicka på den betalning eller överföring du vill ändra i listan bland händelser.
  4. Klicka på pennan och gör dina ändringar, eller klicka på knappen papperskorgen för att ta bort uppdraget.
  5. Klicka på Genomför för att genomföra ändringen.

Observera: Vid ändring av betalning eller överföring kan du justera dragningsdatum, belopp, meddelande/OCR till mottagaren eller ta bort betalningen helt.