Hur ändrar jag en kommande betalning?
För att ändra en kommande eller schemalagd betalning eller överföring, följ stegen nedan:
Internetbanken
- Logga in på internetbanken.
- Klicka på Kontohändelser i menyn.
- Välj Kommande händelser i menyn.
- I listan med kommande händelser hittar du dina kommande betalningar eller överföringar.
- Om du använder en dator, klicka på pennan för att ändra det kommande uppdraget.
- Om du surfar via en mobil, klicka på + vid överföringen/betalningen för att visa mer information. Klicka sedan på knappen ändra.
- Vid ändring, klicka på spara för att genomföra ändringen.
Appen
- Logga in i appen.
- Klicka på Kommande händelser som du hittar ovanför dina egna konton.
- Klicka på den betalning eller överföring du vill ändra i listan bland händelser.
- Klicka på pennan och gör dina ändringar, eller klicka på knappen papperskorgen för att ta bort uppdraget.
- Klicka på Genomför för att genomföra ändringen.
Observera: Vid ändring av betalning eller överföring kan du justera dragningsdatum, belopp, meddelande/OCR till mottagaren eller ta bort betalningen helt.