På icabanken.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag förstår

Personlig dosa

Den personliga dosan är ny variant av säkerhetsdosa där du inte behöver använda den i kombination med ditt bankkort.

Personlig dosaAktivering av personlig dosa

Innan du kan använda dosan behöver du först aktivera den. Gör så här:

  1. Ta fram den 10-siffriga aktiveringskod som du fått från oss via sms
  2. Starta dosan genom att trycka på OK
  3. Knappa in den 10-siffriga aktiveringskoden och tryck OK
  4. Välj din personliga fyrsiffriga PIN-kod och tryck OK, upprepa PIN-kod och tryck OK igen

Om din personliga dosa kommer bort

Kommer din dosa bort eller blir stulen, ska du så snart som möjligt spärra den. Det kan du göra dygnet runt på när du är inloggad internetbanken, i vår app eller på telefon 033-47 47 90.

Byte av PIN-kod

Om du vill byta PIN-kod för din personliga dosa gör du så här:

  1. Starta dosan genom att trycka OK
  2. Håll knapp ”5” intryckt på dosan i 3 sekunder tills du ser texten Ändra PIN-kod
  3. Ange befintlig PIN-kod och tryck OK
  4. Välj ny PIN-kod och tryck OK
  5. Bekräfta ny PIN-kod och tryck OK
  6. PIN-koden är nu utbytt och dosan kan användas med din nya kod

Byte av språk

  1. Starta dosan genom att trycka på OK
  2. Tryck därefter på knapp nr 6
  3. Välj därefter språk genom att välja:
    0 = Svenska
    1 = Engelska
  4. Tryck OK och den nya språkinställningen är nu inställd

ICA Banken på Facebook

Vi finns tillgängliga för allmänna frågor på Facebook varje dag, året runt mellan klockan 8-22.

› Besök oss här