Gräs för att symbolisera att Sustainable Brands utser ICA Banken till bästa hållbara bank 2013.

Sustainable Brands utser ICA Banken som bästa bank 2013

Svenska konsumenter tycker att ICA Banken är den bästa banken i Sverige på att ta miljöansvar och socialt ansvar enligt Sustainable Brand Insights årliga undersökning.

Dessutom vinner ICA som företag utmärkelsen Sustainable Brand Index 2013, som det företag i Sverige som svenska konsumenter tycker är bäst på miljö och socialt ansvar.

Enligt Sustainable Brand Insights undersökning är ICA det företag som är bäst i Sverige på att ta miljöansvar och socialt ansvar. ICA har lyckats nå ut brett med sitt budskap och de konsumenter som mottagit budskapet har i stor utsträckning bedömt det som positivt. ICA Banken blev branschbäst och hamnade totalt på nittonde plats.

- ICA Banken är en transparent och ärlig bank, och det är säkert en av anledningarna till att kunderna uppfattar oss som ansvarstagande. Vi är ju också en del av ICA och ICAs hållbarhetsarbete, som konsumenterna värderar högt i undersökningen, säger Johanna Lepistö, Marknadschef på ICA Banken.

ICA jobbar aktivt med kommunikation och kunskap när om de satsningar som vi gör, men också att hjälpa våra kunder att själva göra medvetna val.

ICA håller löftet till kunderna

Enligt företaget Sustainable Brand Insight innebär vinsten att ICA är ett varumärke vars löfte inte bara omfattar pris och kvalitet, utan också ett ansvarsfullt och öppet sätt att skapa detta pris och denna kvalitet.

Om Sustainable Brand Index

Sustainable Brand Index är Skandinaviens största varumärkesundersökning om hållbarhet. I undersökningen intervjuas årligen 18 000 konsumenter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Undersökningen i Sverige är rikstäckande och intervjuar 9 000 svenska konsumenter.

Ett hållbart varumärke är enligt undersökningen ett varumärke vars löfte inte bara omfattar pris och kvalitet, utan också ett ansvarsfullt och öppet sätt att skapa pris och kvalitet.

Dela