Våra bolånekunder är bland Sveriges nöjdaste
Svenskt Kvalitetsindex har mätt hur nöjda svenskarna är med sin bolånebank. Deras rapport visar att ICA Bankens bolånekunder blir allt nöjdare, och vi placerar oss nu som nummer två i topplistan efter SBAB. Nu siktar vi på att göra bolånekunderna ännu nöjdare.
– Det är glädjande att våra kunder är nöjda med vårt bolåneerbjudande. Det inspirerar oss till att fortsätta sträva mot målet att ha branschens nöjdaste kunder, säger Marie Halling, vd för ICA Banken.
Service och prisvärdhet är viktigt för kunderna
När Svenskt Kvalitetsindex, SKI, i sin senaste mätning frågade svenska bankkunder vad som är viktigt när de väljer bank för sitt bolån, ligger prisvärdheten och servicen i topp. Bra villkor är en annan viktig faktor för kunderna.
Nöjdare kunder än branschen i stort
I mätningen får varje bank ett index på en skala från 0 till 100. ICA Banken hamnar på 73,2 i index, 1,2 procentenheter över branschens genomsnitt.
– Vi fortsätter utveckla vårt bolån med SKI:s insikter i ryggen, och hoppas kunna höja ribban ytterligare framöver för vad ett bra bolån är, säger Marie Halling.
Om SKI-studien om bolån, privatlån och sparande 2021:
Datainsamlingen pågick under oktober och november 2021 och totalt samlades 5327 intervjuer in.