Kunderna berättar: Så ersattes min skada
Kunderna berättar: Så ersattes min skada
Bra tjänster och god service är några av anledningarna till att ICA Banken enligt SKI hade Sveriges nöjdaste bankkunder 2013. Nöjda är också de kunder som tecknat prisvärda försäkringar hos ICA Banken.
Det är inte lätt att vara bäst på allt. Därför samarbetar ICA Banken med Moderna försäkringar när det gäller vår prisvärda hem- och villaförsäkring. Förutom en av marknadens lägsta självrisker får du då också en ovanligt hög drulleersättning om något skulle hända.
Kylen gick sönder
När Stefan Holmlund i Nynäshamn upptäckte att kylskåpet krånglade ringde han först själv efter reparatör.
-I efterhand var det bara att ringa skadeservice för att stämma av om försäkringen täckte skadan, och det gjorde den.
-Jag fick ett trevligt bemötande och pengarna kom efter någon vecka. Så det var smidigt och jag kan rekommendera ICA Banken, säger han.
Hade maten i frysen blivit förstörd hade Stefans försäkring faktiskt täckt den också, med upp till 5 000 kronor.
Sten sprätte iväg
Plötsligt har man otur. Ja, så kändes det säkert för Claes Mattsson i Råå i somras.
-När jag skulle klippa gräset sprätte en sten iväg och spräckte fönstret i en skjutdörr. Claes anmälde skadan till skadeservice och snart var dörren fixad och pengarna utbetalda.
-Allt sköttes som jag förväntade mig, det gick också bra när jag tappade min telefon. Då löste sig allt med vändande post, berättar han.
Smarta rabatter
Både Claes och Stefan har såväl hem- som bilförsäkring hos ICA Banken. Genom att samla sina försäkringar hos ICA Banken får de ytterligare rabatt.
Vill du veta vad du kan spara? Nu har vi gjort det extra lätt att räkna ut din försäkringskostnad.
Läs mer om våra försäkringar eller besök ICA Försäkring