Spärra och beställ nytt kort i appen eller på webben

Spärra kort och beställ nytt i appen eller på webben

Har ditt  ICA Bankkort försvunnit? Då är det enkelt att spärra kortet och beställa ett nytt. Du gör det direkt i ICA Bankens app eller här på icabanken.se.

När ska jag spärra mitt bankkort?

Om du tappat, blivit bestulen eller utsatts för obehörigt användande av ditt bankkort så måste du spärra ditt bankkort omgående. Glöm inte heller att polisanmäla att ditt bankkort är försvunnet.

Så här gör du

För att kunna spärra eller beställa nytt kort behöver du vara inloggad med bankdosa eller Mobilt BankID.

I appen: Gå till Hantera kort i menyn och välj Spärra kort eller Beställ nytt kort.

På webben: Gå till Mina kort och välj Spärra kort eller Beställ nytt kort.

Tänk på!

  • Väljer du att inte beställa ett nytt kort vid spärrningstillfället behöver du kontakta vår kundservice på telefon eller med säkert meddelande för att få ett nytt kort. Du kan inte beställa ett ersättningskort i efterhand via appen eller på icabanken.se.
  • Månadsavgiften kommer fortsätta dras som vanligt! Om du vill avsluta ditt kort och konto, kontakta kundtjänst så snart som möjligt.

När kan jag beställa ett nytt kort i appen?

Det kan du göra om ditt bankkort inte fungerar längre på grund av att det är trasigt, slitet eller om du har bytt namn.

Dela