Policy för våra konton på
Facebook & Instagram
Policy för vår Facebook-sida och Instagram-konto
På Facebook och Instagram besvarar vi generella frågor om ICA Banken, och kommentarer på våra inlägg. Vi finns där för att hjälpa och ge våra bästa tips kring vardagsekonomiska frågor. Vi hanterar inga privata ärenden i sociala medier, och ber dig som skriver till oss att inte lämna ut kontonummer, personnummer eller annan privat information. Om du lämnar ut alltför privat information kan vi för din säkerhet välja att ta bort ditt inlägg.
Om du behöver hjälp i ett privat ärende som inte går att hantera på ett generellt sätt, ber vi dig att kontakta oss på telefon 033-47 47 90, vardagar 8–20 och helger 10–15 eller genom att skicka ett säkert meddelande via internetbanken.
I våra sociala medier tar vi upp frågor och information relaterade till ICA Bankens tjänster och vardagsekonomi generellt. Vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg och kommentarer med annan kommersiell innebörd. Vi tar också bort inlägg som inte är relevanta, som vi betraktar som spam, eller som länkar till sidor vi bedömer som osäkra att klicka på.
Vi vill gärna höra dina åsikter om oss och våra tjänster, och ha en öppen dialog utifrån innehåll vi postar i våra sociala kanaler. Vi ber dig som skriver till oss att bidra till en trevlig stämning i våra kommentarsfält.
Vi accepterar inte inlägg eller kommentarer som:
- strider mot lag eller annars har rasistiskt, sexuellt eller våldsamt innehåll.
- innehåller nedsättande omdömen om kön, ras, religion eller sexualitet.
- innehåller svordomar, könsord eller ovårdat språkbruk.
- innehåller angrepp på enskilda individer.
- innebär intrång i annans upphovsrätt eller annan immateriell rättighet.
Inlägg och kommentarer i strid med dessa regler kan komma att tas bort och/eller anmälas till Meta.
Vi hjälper dig om du har några frågor alla vardagar 8–20 och helger 10–15.
Tips!
Nu kan du chatta med oss. Fler kontaktvägar finns på vår sida för kundservice.