Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse, följa upp hur webbsidan används, samt för att stödja vår marknadsföring. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Ok

Inspelning av telefonsamtal

Här hittar du information om varför vi spelar in samtal när du ringer oss.

Information om inspelning av telefonsamtal

När du ringer till ICA:s kundtjänst (ICA Sverige, ICA Banken, ICA Försäkring) kommer samtalet att spelas in. Det här gör vi för att administrera förhållandet med dig som kund eller som blivande kund och för att utbilda våra medarbetare samt för att säkerställa kvalitén på vår kundtjänst. Samtal till ICA Banken eller ICA Försäkring behöver spelas in utöver dessa ändamål, bl.a. för att uppfylla rättsliga skyldigheter som en bank eller ett försäkringsbolag har och för att skydda dig som kund från bedrägligt agerande.

Dina personuppgifter är alltid skyddade hos oss. Vi på ICA och ICA Banken värnar om den personliga integriteten. Vi prioriterar skyddet av all information du anförtror oss och följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet, till exempel personuppgiftslagen och regler om banksekretess. De inspelade samtalen lagras under en begränsad tid som varierar beroende på vilket företag du ringer in till. Endast ett fåtal personer har behörighet att lyssna på inspelade samtal.

Vill du veta mer om hur ICA Banken hanterar dina personuppgifter och hur vi ska skydda dina integritet kan du läsa mer här.

Vill du veta mer om hur ICA Försäkring hanterar dina personuppgifter och hur vi ska skydda dina integritet kan du läsa mer här.