Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse, följa upp hur webbsidan används, samt för att stödja vår marknadsföring. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Ok

Frågor och svar

Talsvar

Vad är talsvar och hur fungerar det?

Svar:

Talsvar är självbetjäning via telefon. Med talsvar kan du bland annat ta reda på saldo och din intjänade bonus. Du kan även göra överföringar samt beställa blanketter.

Ring 033‑47 47 90 dygnet runt. För att använda talsvar behöver du ange ditt personnummer och lösenord. Ska du föra över pengar till annan bank behöver du även ditt kort och din säkerhetsdosa, för att kunna ange säkerhetskod och bekräfta överföringen.

Kan jag ändra mitt lösenord för internetbanken och talsvar?

Svar:

Nej, du kan inte ändra lösenordet. Om du har förlorat eller glömt ditt lösenord kan du välja att logga in med ICA Bankens Mobildosa om du aktiverat den för att låsa upp ditt lösenord igen.

Du kan även kontakta oss på 033‑47 47 90 så kan vi skicka ut ett nytt till dig.

Hur spärrar jag mitt lösenord för internetbanken och talsvar?

Svar:

Du ringer till ICA Banken på 033‑47 47 90 för att spärra ditt lösenord och beställa ett nytt. Vi har öppet vardagar 8–20.

Hur får jag ett nytt lösenord för internetbanken och talsvar?

Svar:

Lås upp ditt lösenord själv

Om du förlorat eller glömt ditt lösenord kan du logga in med Mobilt BankID utfärdat av ICA Banken för att låsa upp ditt lösenord igen. Om du inte har ett Mobilt BankID utfärdat av ICA Banken, kan du bara se vilket lösenord du har om du glömt det, men inte låst det.

Bra att veta om ringer till oss utan lösenord

Om du inte har Mobilt BankID utfärdat av ICA Banken och behöver ett nytt lösenord, kontakta oss på 033‑47 47 90vardagar 8–20 så kan vi skicka ut ett nytt till dig.

När du uppmanas ange ditt lösenord, vänta kvar i luren så kommer du kopplas fram till en handläggare.