På icabanken.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag förstår

Frågor och svar

Talsvar

Vad är talsvar och hur fungerar det?

Svar:

Talsvar är självbetjäning via telefon. Med talsvar kan du bland annat ta reda på saldo och din intjänade bonus. Du kan även göra överföringar samt beställa blanketter.

Ring 033‑47 47 90 dygnet runt. För att använda talsvar behöver du ange ditt personnummer och lösenord. Ska du föra över pengar till annan bank behöver du även ditt kort och din säkerhetsdosa, för att kunna ange säkerhetskod och bekräfta överföringen.

Kan jag ändra mitt lösenord för internetbanken och talsvar?

Svar:

Nej, du kan inte ändra lösenordet. Om du har förlorat eller glömt ditt lösenord kan du välja att logga in med ICA Bankens Mobildosa om du aktiverat den för att låsa upp ditt lösenord igen.

Du kan även kontakta oss på 033‑47 47 90 så kan vi skicka ut ett nytt till dig.

Hur spärrar jag mitt lösenord för internetbanken och talsvar?

Svar:

Du ringer till ICA Banken på 033‑47 47 90 för att spärra ditt lösenord och beställa ett nytt. Vi har öppet vardagar 8–17.

Hur får jag ett nytt lösenord för internetbanken och talsvar?

Svar:

Lås upp ditt lösenord själv

Om du har förlorat eller glömt ditt lösenord kan du välja att logga in med ICA Bankens Mobildosa om du aktiverat den för att låsa upp ditt lösenord igen.

Bra att veta om ringer till oss utan lösenord

Om du inte har ICA Bankens Mobildosa kan du kontakta oss på 033‑47 47 90vardagar 8–17 så kan vi skicka ut ett nytt till dig. När du uppmanas ange ditt lösenord, vänta då kvar så kommer du kopplas fram till en handläggare.