På icabanken.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag förstår

Jag har felaktiga eller obehöriga transaktioner på mitt kort, vad gör jag?

Om du har blivit av med ditt bankkort, eller om någon obehörig har använt kortet ska du genast spärra det. Det gör du enklast här på icabanken.se eller i vår app. 

Spärra kort

Skulle du bli debiterad obehöriga transaktioner kan du reklamera dessa genom att fylla i och skicka in en reklamationsblankett. Reklamationer kan även göras på ej erhållna pengar vid uttagsautomaten, vid dubbeldebiteringar eller om du inte får varor som du har köpt på kortet.

Reklamationerna gäller bara för köp som har dragits från kontot, inte för reservationer. Därför ber vi er invänta eventuell debitering innan ni reklamerar transaktionen.

› Reklamationsblankett för obehöriga transaktioner (pdf)

Fyll i alla uppgifter utom datum och underskrift i din dator. Skriv sedan ut dokumentet, och signera med datum och underskrift för hand. Skicka in blanketten till: ICA Banken, Reklamationer, 504 82 BORÅS.