På icabanken.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag förstår

Så fungerar Mobildosan

Med Mobildosan aktiverad i ICA Bankens app för iPhone och Android kan du utföra de vanligaste bankärendena utan din säkerhetsdosa och bankkort.

Med Mobildosan får du tillgång till alla dina vardagstjänster i ICA Bankens digitala kanaler. Kom igång snabbt och enkelt genom att aktivera Mobildosan via ICA Bankens app.

Viktig information

Mobildosan kommer att upphöra att från och med den 17 januari 2018. Vi rekommenderar våra kunder att ansöka om Mobilt BankID och använda det istället.

Vår säkerhetsdosa som används i kombo med ditt bankkort och den personliga dosan kommer fungera som vanligt.

Vad kan Mobildosan användas till?

  • Inloggning i appar och webb
  • Betala räkningar
  • Godkänna e-fakturor
  • Göra överföringar
  • Lägga till nya mottagare
  • Handla på nätet

Så aktiverar du Mobildosan

  • Ladda ner ICA Bankens app för iPhone eller Android
  • Logga in i appen
  • Klicka på menyn högst upp till höger i appen
  • Klicka på Säkerhetslösningar
  • Under Mobildosa klickar du på aktivera
  • Kom ihåg att ha din Säkerhetsdosa och bankkort tillgängligt för aktivering av Mobildosa.

Du kan maximalt ha två Mobildosor aktiverade samtidigt på två olika enheter.

Vad händer om jag tappar en mobil enhet med en Mobildosa på?

Då måste Mobildosan omgående avaktiveras för den enhet den finns installerad på. Detta kan du göra om du har en annan enhet med ICA Bankens app på, eller om du loggar in icabanken.se och avaktiverar den under "Mina Mobildosor". Du kan även avaktivera den via talsvar dygnet runt på 033‑47 47 90 .

› Så här tar du bort en mobildosa

Spara din säkerhetsdosa

Efter att du aktiverat din Mobildosa ska du spara din Säkerhetsdosa. Den behövs för vissa tjänster, samt för aktivering av annan mobil enhet och återaktivering om du glömt din säkerhetskod.