Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse, följa upp hur webbsidan används, samt för att stödja vår marknadsföring. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Ok
2018-11-26

Tips från kundservice

Kvinna som arbetar vid dator
Kvinna som arbetar vid dator Många av de vanligaste frågorna vår kundtjänst får, kan du lösa själv utan att ringa oss.

Just nu är det hårt tryck på vår kundservice. Vi har lyssnat lite med våra medarbetare på kundservice vilka frågor många ringer och ber om hjälp om, men där de egentligen kunnat lösa ärendet själv. Ta en titt på detta, så kanske du slipper ringa för att lösa ditt ärende?

Spärra kort

Många ringer in för att spärra sitt bankkort när de tappat det eller fått det stulet.

Det går ännu snabbare att spärra ditt kort själv här och nu på internetbanken eller i appen under hantera kort som du hittar i menyn högst upp till höger när du loggat in i appen.

Bra att tänka på när du spärrar ditt kort

Glöm inte att svara på frågan om du vill ha ett ersättningskort efter att du spärrat ditt gamla. Om du väljer det, så får du ett nytt bankkort inom 2-3 bankdagar.

Aktivera kort

Alla nya bankkort och kreditkort behöver aktiveras innan de går att använda. Detta gör du lätt som en plätt genom att logga in appen eller aktivera det nu direkt på internetbanken.

Beställa nytt kort

Om du behöver beställa ett nytt bankkort eller kreditkort för att det gamla blivit slitet eller slutat fungera.

Jag kan inte logga in

Dessa kan INTE logga in hos ICA Banken:

  • Du har ett rosa ICA-kort, dvs ett kort du bara drar för bonus eller ett som du även kan betala med på ICA. Du sköter dina ärenden på ICA.se eller i ICAs app.
  • Du har en eller flera försäkringar hos ICA Försäkring, men inga andra bankrelaterade produkter hos ICA Banken. Kontakta ICA Försäkrings kundservice på telefon om du vill prata om dina försäkringar.
  • Du har ett bolån genom ICA Banken och inga andra bankrelaterade produkter hos oss. Kontakta ICA Bankens kundservice på telefon om du har frågor om ditt bolån.

Alla som har något av ICA Bankens gråa kort, det vill säga ett ICA Bankkort, ICA Bankkort Plus eller ett ICA Bankkort Maestro, kan logga in på ICA Bankens internetbank eller app.

Pågående ärende

Om du har ett pågående ärende med ett avtal, en ansökan, beställning av ett registerutdrag och inte kan logga in på internetbanken eller appen?

Gå till sidan Pågående ärenden och identifiera dig med ditt Mobila BankID.

Reklamation

Om du vill göra en reklamation som till exempel gäller obehöriga transaktioner på ditt konto eller något annat som rör ditt bankkort eller kreditkort.

› Så går du tillväga med en reklamation

Våra digitala tjänster

Om du vill veta mer hur du ansöker eller hanterar våra vanligaste digitala tjänster, så hittar du mer info här:

Frågor och svar

Alla våra frågor och svar hittar du här.

Fler nyheter


Årets nöjdaste kunder för privatlån
Information 2018-12-10

Mest nöjda privatlånekunderna

ICA Banken kan nu stolt säga att vi har de nöjdaste privatlånekunderna 2018. Detta efter att kunderna fått säga sitt i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga privatlånestudie. Och det känns extra kul eftersom det var första gången vi deltog i privatlånestudien.

› Mer om årets privatlånestudie
Gör dina bankärenden i god tid
Information 2018-12-05

Information inför årsskiftet

Inför årsskiftet finns det en del viktiga datum att förhålla sig till gällande bland annat betalning- och överföringsdagar, fondflytt och orderdagar för att de ska vara gjorda innan årsskiftet.

› Läs vad du bör tänka på inför årsskiftet
Artikelbild
Information 2018-12-04

Varning för falska telefonsamtal

Den senaste tiden har det förekommit att kunder blivit uppringda av bedragare som påstår sig komma från banken. De vill ofta att du lämnar ut koder eller loggar in med Mobilt BankID eller någon annan säkerhetslösning som banken har.

› Mer om de allt vanligare telefonibedrägerierna
Händer som bildar ett hjärta
Information 2018-10-02

Årets kundnöjdhetsmätning från SKI

När 2018 års resultat av SKI kundnöjdhetsmätning presenterades, kunde man urskilja ett trendbrott i den nedåtgående trend i förtroendet kunderna haft de senaste åren för banker generellt. I år vände siffrorna upp för flertalet av bankerna som är med i mätningen.

› Mer om årets kundnöjdhetsmätning från SKI
ICA Försäkring - ett varuhus fyllt med försäkringar
Information 2018-05-24

En titt in i vårt varuhus med försäkringar

I slutet på 2015 startades vårt dotterbolag ICA Försäkring och sedan starten har både utbudet av försäkringar och antalet kunder ökat i stadig takt. Idag erbjuder vi genom ICA Försäkring flera olika typer av försäkringar och här får du en inblick i det nu rätt stora utbudet.

› Kliv in och ta en titt på vad ICA Försäkring kan erbjuda